Yasemin’in SSVD Hikayesi

13590231_807173289418770_1041208495443739376_nHilal Küçük Özdamar: Hoşgeldin Yasemin, hayırlı olsun bebeğin. Keyifli Doğum’la nasıl tanıştın?

Yasemin : İnternette araştırırken rastladım. Öncelikle normal doğum yapmaya karar verdim. İngiltere’de gözümle gördüğüm örnekler evin içinde suyun içinde normal doğum yapan kadınlar vardı. Sezaryen oranı çok azdı. İngiltere’de kararımı verdim.

Hilal Küçük Özdamar: Seni biraz tanıyabilir miyiz?

* Mesleğim gelir uzmanıyım, maliye çalışanıyım Türkiye’de. Eşimin yüksek lisansından dolayı İngiltere’deydik. Orada kararımı verdim. İnternetten de takip ettim biraz. Bu Dula Esra var, onun sayfasını falan derken kararımı verdikten sonra eşime de söyledim. Eşim de dedi ki tamam dedi madem kararını verdin böyle bir doktor araştıralım, o doktora gidelim. Çünkü bunu yapan doktorlar var yapmayan doktorlar da var. Doktora bağlı diye düşündüm. İnternetten araştırınca Saliha Hanımı gördüm. Güvenmek istedim. Bir de buranın annemlerin sokağında olması. Ben çocukken de buraya çok geliyordum. Bu fırına geliyordum, ekmek fırınına. Bu tabelayı gördüğümü hatırlıyorum. Burada bir jinekolog var diye, tabelası vardı. Çocuktum yani o zaman. Nasip oldu. Döner dönmez de inşallah hala oradadır derken derken buradaymış. Randevu aldık geldik. Tamamdı benim için, SSVD deneyecektim. Bu doktorla deneycektim, Saliha doktorumla. İyi oldu çok şükür.

Hilal Küçük Özdamar: Gebelik sürecin nasıl geçti?

* Gebelik sürecim ilk 6 ay kızımda da aynıydı oğlumda da, sorunsuz diyebilirim. Ne bulantı oldu ne bir şey hiçbir sıkıntım olmadı. 6 aydan sonra maalesef mide yanmaları başlıyor. O da uykusuzluk. Uyuyamıyordum. Geceleri hiç uyuyamadım son 3 ay. Kabus gibiydi. Zaten sıcaklara denk geliyor. Sıcak artı uyuyamamak artı mide yanması, kabus gibiydi. Kötüydü yani, hatırlamak istemiyorum o zamanları.

Hilal Küçük Özdamar: EFT’lerin bu anlamda katkısı oldu mu ya da 1. doğumun hikayesiyle ilgili yaptığınız çalışmalar nasıldı?

* Evet 1. doğumla ilgili çalıştık ve EFT’den hiçbir öfke ya da bir şey çıkmadı çok şükür. Ne doktora ne kendime ne eşime. Biraz kararsız kalmıştım. Bebek için ve benim için iyi olanı tercih ettik: SSVD. Pişmanlık da yok açıkçası. Öyle olması gerekmiş. Bir sorun çıkmadı yani o hikayede.

Hilal Küçük Özdamar:  Eğitimin farkı, eğitimin faydasını gördün mü?

* Doğum eğitimi aldım. Evet vücudunla ilgili daha fazla şey biliyorsun. Başına neler gelecek veya nelerle karşılaşacaksın. Tabi ki ağrıyı, sancıyı tahmin edemiyorsun. Nasıl bir sancı? Ama şunu biliyorsun. Şu anda rahmimin üstü kasılıyor, altı kasılıyor, şu kadar açılıyor, şu kadar genişliyor en azından bunları bilebiliyorsun. Bu açıdan çok iyiydi. Neyle karşılaşacağını bilme açısından bence eğitim çok iyi. Ama ne olursa olsun iş başa düşünce o anda panik olunabiliyor. O yaşamadan da öğrenilemiyor. O en büyük eğitim tecrübedir, derler ya tecrübe çok bambaşka bir şeymiş yani.

Hilal Küçük Özdamar: Birinci gebelikte bu sürece gelememiş miydin?

* Hayır. Planlı sezaryendi. Sancım filan olmadı. Doğum sancısı nasıl bir şey bilmiyordum.

Hilal Küçük Özdamar: Nasıl bir şeymiş?

* İlk başladığında bire bir adet sancının aynısıydı. Bire bir aynı başladı. Hatta hafif kanamam da oldu. Aynı adet görmüş gibiydim yani. Zamanla zamanla şekli değişti. Çok heyecanlandım, sevindim. Sancının gelmesi bile başlı başına sevinilecek bir şey. Çünkü her şeyin yolunda gittiğini gösteriyor aslında. Sonra zaman çok çabuk geçti. Pazar sabahı başladı sancım pazartesi öğlen oğlum doğdu. O 1,5 gün o kadar çabuk geçti ki hiçbir şey anlamadım diyebilirim yani. Hiç. Göz açıp, kapatıncaya kadar geçti. Heyecandan mı ya da zaman algısı mı değişiyor bilemiyorum.

Hilal Küçük Özdamar: Bilinçaltı düzeyinde yaşanıyor herhalde bu süreç. Bilinç aktif konumunu yitiriyor. Artık bilinçaltı ele geçiriyor doğum sürecini. Belki o yüzden.

* Evet, olabilir 🙂

Hilal Küçük Özdamar: Peki ilk kavuşmanız nasıldı yavrunuzla?

* Çıktığında sağ tarafıma verdiklerini hatırlıyorum. Kafasını vücudunu şöyle uzattılar sağ tarafında. Daha kordonu içimdeydi yani onu da hissediyordum. Bu kadar. Zaten sonra alıp, götürdüler. Zaten çok takatim yoktu böyle sarıp, sarmalayacak. İsterdim internette gördüğüm videolarda hemen alıp, emzirmeye başlıyor, ağlıyor işte mutlu, etrafındakilere bakıyor konuşuyor öyle bir şey değildi. Ben öyle gibi yatıyordum . Çünkü çok yorulmuştum. Bir de bebeğin götürülmesi gerekiyordu solunum cihazına falan derken ondan sonraki ilk kavuşmamız güzeldi, tatlı bir bebekti, sağlıklıydı, kucağımdaydı. Başı aynı eşimin kafasına benziyordu. Kafasının şekli, kulakları, ensesi. Ensesi çok ilgimi çekmişti. Kokusu, teninin dokunuşu çok hoştu, güzeldi. Huzurluydu.

Hilal Küçük Özdamar: Peki bebek bekleyen ya da bebek düşünen anne adaylarına neler tavsiye edersin SSVD annesi olarak?

* SSVD annesi olarak bir kere her şey Allah’ın nasip etmesi derim öncelikle. Allah nasip de edebilir etmeyebilir de. Bu konuda çok teslimiyetçi olmak çok faydalı bence. Allah nasip etti oldu, olmayabilirdi. Şükürler olsun. Bebeğin sağlıkla dünyaya gelmesi her şeyden daha önemli. Bebek sağlıkla dünyaya gelmese bile Allah’ın nasip etmesi. Bu konudaki sınırsız teslimiyet çok işe yarar, diye düşünüyorum. Ben çok kontrolcü bir insanım belki o yüzden böyle düşünüyorum

Hilal Küçük Özdamar: Kontrolü biraz bırakmak gerekiyor herhalde.

* Evet kontrolü bırakmak gerekiyor. Allah’a bırakmak gerekiyor. Yapabilecekleri bütün egzersiz, eğitim bunları tabiki ellerinden geldiğince yapsınlar. Tadını çıkarsınlar, lohusalığın tadını çıkartsınlar diyorum. Çünkü içeride de dedim ya lohusalık benim için bambaşkaydı. O yatakta koyun koyuna uyumak, kokusunu duymak, emzirmek o çok başka bir duygu. Doğumun da tadını çıkartsınlar. Ben çok çıkartamadım ama. 🙂 Doğumun da tadını çıkartabilirler, hamileliğin de. İnsanın başına zaten birkaç kez gelen bir şey hayatında. Bebekleriyle olmanın tadını çıkartsınlar derim. Doğum eğitimlerine gitsinler tabi ki. Ben çok yürüyüş yapmadım. Keşke yapsaydım, diyorum. Biraz daha yediğime içtiğime dikkat etseydim. Ben çok kuralsız ve düzensizdim bu açıdan. Mesela kendime söz vermiştim gerçekten işte bu sefer yemeyeceğim, abur cubur yemeyeceğim, yürüyüşümü yapacağım, hiçbiri olmadı. Gene abur cubur yedim televizyonun karşısında böyle gene kilo aldım. Çünkü kızımda da tecrübe etmiştim. Ama o kilolarımı da vereceğim inşallah. Böyle.

* Son olarak, Saliha ablaya da, Pınar ebeye de, Hicap ebeye de çok teşekkür ederim. Bütün hastane personeline de Elif ebeye de size de Arzu Hanıma da hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim. Sizleri tanımak bir şans. Allah nasip etti tanıştık. Vardır bunda da bir şey. Kesin inanıyorum ki şeydir yani hiçbir şey sebepsiz değil. Tanışmamızın bir sebebi vardır. Bu zamanda tanışmamızın da bir sebebi vardı. Tekrar teşekkür ederim. Allah yollarını açık etsin. Bol bol doğum yaptırsınlar.

Hilal Küçük Özdamar: Allah senin yavrularına da hayırlı uzun ömür versin inşallah.

* Amin cümlesine inşallah, nerede varsa.